How I survived America

Homecoming en Junkstock 2015

Hey allemaal,

Vandaag is t al weer 3 maanden geleden dat ik naar Amerika vertrok. De afgelopen twee maanden, heb ik fantastische dingen gedaan, waaronder homecoming en ik heb mijn eerste semester afgesloten. Toch is niet alles even makkelijk. Er zijn ook dagen geweest waarin ik toch wel naar Nederland verlangde. Dingen die ik (naast mijn familie en vrienden natuurlijk) heel erg miste waren mijn fiets (je kunt hier echt niets zonder fiets) en Nederlands eten. Ik moet natuurlijk niet klagen, maar op gegeven moment ben je wel een beetje zat van de pizza en de hamburgers en er zijn zeker momenten dat ik toch wel graag hollandse pot had in plaats van al dat vette voedsel

Tongue Out
.

Homecoming '15

Estelle - uitwisselings student uit Zwitserland -, mijn Duitse hostzusje Sinja en ik zijn op 9 oktober naar onze eerste homecoming game geweest. Voor de gene die niet weten wat dat is, het is een American Football game waar in half-time (rust) de homecoming queen en king, princess en prince gekroond worden. Het spel was niet heel anders dan de andere football games, maar er hing wel een leuke sfeer. The Wildcats hadden tot nu toe alles gewonnen, dus iedereen verwachtte opnieuw winst. En dat gebeurde ook! Dat betekent dat we door zijn naar de State competitions. Verder heeft was het thema van de game Pink Out in verband met Breast Cancer Awareness Day. Aangezien het koud was zijn we met een paar vriendinnen na de game vertrokken en hebben we nog een filmpje gezien.

De dag daarna, 10 oktober, pakte ik mijn tas om me bij Estelle thuis klaar te maken voor HOMECOMING!! Het was iets waar ik zelfs voor mijn vertrek naar Amerika al heel erg naar uit keek. Na het klaarmaken hebben ik en Estelle homecoming foto's genomen, iets wat ze hier heel serieus nemen, en naar vriendinnen gereden om bij hen te eten (en nog meer foto's te nemen ;D ). Daarna, rond een uur of acht, was t zo ver!

Het feest was heel leuk, we hebben gedanst, foto's gemaakt in een photobooth, gekletst en vooral genoten. Het was ook heel leuk om te zien hoe iedereen er uit zag, omdat Amerikanen daar graag heel veel aan uitgeven. Ze laten meestal hun make-up, nagels en haar doen en kopen soms super dure jurken.

Aan het einde van de avond zijn Estelle en ik terug gegaan naar haar huis, hebben we onze h foto's bekeken en zijn we lekker ons bed in gekropen, omdat we op zondag naar Junkstock zouden gaan.

Junkstock '15

Na een super leuke avond, moesten Estelle en ik 's ochtends al weer vroeg ons bed uit, want we gingen samen met onze vriendin Megan en Sinja naar Junkstock! Junkstock is een festival waar allemaal kleine bedrijfjes hun eigen kraampjes hebben, met van alles en nog wat. Ook was er muziek en Amerikaanse 'food trucks' om lekker te snacken. Het event vond plaats rondom een boederij, dat gaf het een echte Nebraska sfeer. We hebben rond gekeken, lekker gegeten en misschien nog wat gekocht (over een tijdje vliegen er pakketjes naar Nederland). Ook heb ik wat gefilmd, dus ik hoop als ik genoeg filmmateriaal heb binnenkort een video'tje voor jullie te maken.

Het eerste semester

Als allerlaatste wilde ik nog even melden dat ik mijn eerste semester heb afgesloten, met allemaal 1'en. Schrik niet, in Amerika is dat gelijk aan een A of een Nederlandse 10. Voor mijn volgende semester heb ik twee nieuwe vakken, Interior Design en 21 Century Media Literature. Vooral Interior Design kijk ik erg naar uit. Wish me luck !

Reacties

Reacties

Jolanda

Lieve Maj, hoewel ik natuurlijk wekelijks van je hoor wat je doet en ervaart, is het toch heerlijk om je verhalen te lezen! Tussen de regels door ontdek ik details die ik niet kende en bovendien zijn je verhalen gewoon heel fijn om te lezen. Je schrijfstijl nodigt uit tot meer....
Een heel dikke tút van je mams.

Willem&Marry

Lieve Maj, mooi verhaal !! Fijn om weer iets van je te "horen" = leuk verjaardagscadeau zegt Willem!
En... dat Interior Design , super leuk , dat gaat je vast lukken ; helemaal jouw ding!!! Veel liefs van ons! ????????

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active