How I survived America

Schiphol & New York City

Hi everyone,

29 juli begon het avontuur dan echt. Heel vroeg m'n bed uit om op tijd op schiphol te staan, klaar voor vertrek. In de auto hoopte ik dat de rit eeuwig zou duren, want ik vond het moeilijk om afscheid te nemen van m'n familie. In de auto en op schiphol heel wat traantjes weggepikt.

Na het afscheid vertrokken we met de groep naar de gate en begonnen we te boarden. We waren vrij snel in het vliegtuig, alleen duurde het meer dan een uur voordat we vertrokken. Ze vonden het namelijk nodig alle bagage weer uit het vliegtuig te halen... Hoe dan ook, na een uur kletsen gingen we de lucht in. Op dat moment realiseerde ik me dat ik al het vertrouwde ging inruilen voor een nieuwe wereld.

De reis verliep verder prima en het eten was super (voor vliegtuig eten). Ik had een economy plus seat bij een nooduitgang waardoor ik mijn beentjes heerlijk kon strekken. Ook vlogen we over Groenland, wat erg indrukwekkend was. Na ongeveer 9 uur vliegen landden we op Newark Airport. Even gewacht om door de customs te komen, maar heel lang duurde het (voor mijn gevoel) niet. Die middag zijn we naar een grote 'Mall' geweest en naar ons hotel gegaan om nog even te zwemmen en daarna ons bed in te duiken, want er stond een drukke dag voor de boeg.

De eerste dag in New York

Na het ontbijt verlieten we het Hilton Doubletree en gingen eindelijk naar NYC!! In onze partybus (met een fantastische playlist ;D) hebben we ondanks het slechte weer heerlijk door New York gecruised. We begonnen met het oppikken van onze tourguide (wel zo handig). Door het slechte weer hebben we eerst wat rondgereden en zijn we naar Fifth Avenue gegaan om onze dollars uit te geven. Daarna hebben we lunch gehaald in een (verborgen) foodcourt. De bedoeling was dat we de lunch zouden opeten in Central Park, maar door de regen liep dat helaas in de soep. Helemaal natgeregend zijn we door Central Park van de Upper West Side naar de Upper East Side gelopen.

In de middag, na de lunch, hebben we het indrukwekkende Times Square gezien, dat vond ik best bijzonder. Al die grote billboards, zo hebben we ze in Nederland niet. Daarna zijn we wezen shoppen in Canal Street en Chinatown. Dit was heel gezellig samen met Amy (ook nog snel even naar de Brandy Melville gegaan.)

En toen, aan het eind van de middag naar Brooklynn Bridge! In de bus nog een regenponcho van Marjolein gekregen, wat uiteindelijk mijn redding bleek te zijn. Pfoe! Op de Brooklynn Bridge is iedereen doorweekt geraakt, maar gelukkig Marjolein en ik niet dankzij de Poncho. We hebben ook nog een paar camera's en tassen weten te redden. Helaas zijn er wel wat paspoorten, visums (ja dat klopt het meervoud van visum is visums of visa) camera's en en telefoon(s) gesneuveld.

Nadat we over de brug hadden gelopen hebben we de skyline van New York bewonderd en delen van Brooklynn gezien. 'S avonds hebben we heerlijk (en ongelofelijk ongezond) gegeten in het Hard Rock Café op Times Square. Toen het donker werd hebben we het Rockefeller Center beklommen en vanaf de 76e etage van het mooiste uitzicht over New York genoten. Dat was echt ongelofelijk! Het was heel bijzonder om dat met eigen ogen te mogen zien.

Toen we weer op de begane grond waren hebben we afscheid genomen van de tourguide en zijn we terug naar ons hotel gereden.

New York dag twee!

'S ochtends werden we opnieuw opgehaald door de bus en zijn we een heerlijke (zonnige) dag begonnen op de Seaport Statue of Liberty Express ferry. En je raad het al we hebben heel wat foto's van het vrijheidsbeeld gemaakt. Verder zijn we langs Manhattan, de Manhattan Bridge en de Brooklynn Bridge gevaren. Terug op land zijn we doorgereden naar 9/11 memorial. Wat ik zo bijzonder vond is dat ze op een heel passende manier een rustige plek hebben gecreëerd in zo'n drukke stad.

In de middag hebben we lunch gehaald bij een nogal shabby, maar wel heel Amerikaans wereld café gegeten.

Na de lunch zijn gingen we met de metro (subway) naar Coney Island, dat veel groter was dan ik had verwacht. Er waren attracties, restaurants, shops en kilometers strand.

Rond 5'en terug gegaan naar Brooklynn om bij Spumoni pizza te eten. 'S avonds zijn we in plaats van nog een keer Times Square naar een park aan het eind van Fifth Avenue gereden. Er waren veel intressante mensen waaronder straatartiesten. Hier hebben we de dag afgesloten, want de volgende dag moesten we vroeg ons bed uit...

Vertrekken naar Omaha...

Dit is de dag dat ik mijn gastgezin zou ontmoeten, en o wat was ik zenuwachtig. Gelukkig ging het met het vliegen (dat deed ik voor de eerste keer helemaal alleen) wel goed. En toen ik aankwam stonden De Lhamons me al op te wachten...

Reacties

Reacties

Jolanda

Lieve Maj, wat een mooi reisverslag. Heel leuk geschreven, maar dat je dat goed kon wist ik natuurlijk al wel..

leotakkebos@gmail.com

We leven graag mee met onze journaliste in spe (.waar het accent zit weet ik niet)liefs opa/oma

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active