How I survived America

De eerste maand in Amerika

Op 26 Augustus was ik voor een maand in Amerika. En zoals je kunt zien ben ik heel goed in het bij houden van blogs (tja....). Daarom nu eindelijk een update!

De eerste week in Omaha was heel indrukwekkend. Ik heb veel nieuwe dingen gespot, we zijn naar een safaripark geweest, ik heb al meerdere films in de bios gezien en ik heb mijn hostfamilie en mijn Duitse hostzusje Sinja ontmoet. Ik heb die week weinig tijd gehad om alles te verwerken. Ik vond het soms wel moeilijk en had de eerste dagen wel heimwee. Het is nogal wat om van de een op de andere dag een nieuw huis te hebben, met een nieuwe kamer in een nieuwe stad met een vreemde taal. Gelukkig kwam alles goed en heb ik er nu al minder last van.

We zijn de opvolgende weken naar Kansas geweest om daar naar twee pretparken te gaan. Dit was super leuk! Ook heb ik de oriëntatie gehad voor de exchange students uit Nebraska en ben ik begonnen op Millard West High School.

School bevalt me goed, ik ben nu 3 (of 4) weken op school en de andere leerlingen zijn heel aardig. De eerste dag hoefde ik alleen naar school om mijn vakken te kiezen.

Het schooljaar bestaat uit vier semesters, je volgt elk semester 4 vakken en die doe je elke dag. Mijn rooster ziet er als volgt uit:

Semester 1:

Intro to Journalism

Yearbook

Lifetime Fitness

Marketing (eerst had ik AP statistics maar dat beviel niet zo goed)

Semester 2:

Interior Design

Yearbook

Creative Writing

Marketing

Semester 3:

Food For Today

World History

AP German

Pottery & Sculpt

Semester 4:

Digital Design

World History

Ap German

Drawing

De manier van lesgeven is niet heel erg anders dan de Nederlandse manier, alleen de toetsen verschillen. Je hebt veel meerkeuze vragen, dat maakt het wel makkelijk. Ook maken ze gebruik van een ander normeringsysteem. Een 1.0 is het best en een 5.0 is het slechtst.

Ik heb ook al veel leuke mensen ontmoet, waaronder Estelle, een exchange student uit Zwitserland. En ik ben afgelopen donderdag naar mijn eerste football game geweest! Dat was ontzettend leuk. Estelle en ik snapten er in het begin niet zoveel van maar halverwege de wedstrijd kreeg ik het in de gaten. Het was ook ontzettend gaaf om de cheerleaders op te zien treden. Zeker iets wat ik zou aanraden aan iedereen die naar Amerika gaat.

Ook ben ik van plan in November mee te doen aan de Swimming Try Outs. Zelfs als ik het varsity team niet haal kan ik in een ander team gewoon meezwemmen. Één nadeel is.... ik moet om 5 uur 's ochtends m'n bed uit. Om wat conditie op te bouwen ga ik nu al regelmatig zwemmen in de sportschool ( of ik dat 3 maanden vol ga houden is een ander verhaal).

Al met al bevalt het me nu prima, al hoe wel ik m'n famile en vrienden nogsteeds wel mis!

Ik hoop dat ik gemotiveerd genoeg ben om over een week of twee weer wat te schrijven :D

Groetjes, Maj

Reacties

Reacties

Jolanda

Hou ons op de hoogte Maj! Ik heb mn abonnement op de Linda al opgezegd...:) , je bent het aan je lezers verplicht!

Willem&Marry

hé lieve Maj!!! Nu pas je blog ontdekt ; Super leuk!! Hou vol, wij zijn FAN!! ????????

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active