How I survived America

Fall Break in Colorado, Senior Pictures en nog veel meer

Heey allemaal,

Alhoewel het al weer een behoorlijke tijd geleden is (14 oktober, oeps) wilde ik nog altijd een blogpost schrijven over een paar onderwerpen die ik in mijn andere blogs ben vergeten te noemen, waaronder mijn Fall break trip naar Colorado. Het was namelijk zeker een hoogtepunt van mijn exchange year tot nu toe, dus bij dezen.

Weekend naar Jill in Kansas, Senior Pictures, Color Run en Sioux City

In September zijn we een weekend naar (grandma) Jill geweest, die in Kansas woont. Dat was heel leuk! Ze woont echt ‘in the middle of nowhere’, en dat was weer eens wat anders dan Omaha. Jill heeft ons dat weekend de omliggende dorpjes laten zien en ‘s avonds hebben we naar de sterren gekeken. Ook heeft ze een hele leuke kat, Smudge. De volgende dag gingen we weer terug naar Millard.

Aan het eind van September heb ik ook nog mee gedaan aan een Colorrun. Samen met Estelle hebben we de 5K gedaan (ook al hebben we niet alles gejogged ;D). Het was voor mij de eerste keer dat ik meedeed aan een color run, maar het was super gezellig. De dag ben ik met mijn hostfamilie appels wezen plukken op de ‘Kimmel Apple Orchard’.

Naast al deze leuke dingen zat ik ook nog in de stress voor mijn senior pictures, foto’s voor het jaarboek. We zijn met z’n vieren (Brian, Vonda, Sinja en ik) naar downtown Omaha gegaan en hebben mooie foto’s gemaakt. Daar was ik erg blij mee.

Een week later hebben we Vonda’s ouders bezocht in Sioux City, waar we de dag hebben doorgebracht op de boederij vlakbij hun huis. ‘S avonds zijn we terug naar huis gereden en hebben we het Sioux City Hard Rock Café bezocht (voor een t-shirt).

Fall break Colorado

Mijn Fall break was meteen de week na Homecoming en Junkstock. We hadden die week maar twee dagen school - maandag en dinsdag - en onze break startte woensdag en eindigde na het weekend. Woensdag morgen begonnen we, lekker vroeg, aan de reis naar Colorado. Het is namelijk ongeveer 9 uur rijden tot Colorado Springs, waar we een hotel hadden geboekt. Het was een lange (niet heel interessante) reis door Nebraska met veel heuvels, vlaktes en maïs. Aan het eind van de middag kwamen we aan in Denver, waar we naar het Hardrock café zijn geweest (voor een T-shirt voor Sinja) en door de stad hebben gelopen. Alhoewel we er maar even waren, was het toch leuk om even een kijkje te nemen. Daarna zijn we verder gereden naar Colorado Springs waar we 's avonds aan kwamen.

Dag 1

Onze eerste volle dag in Colorado hebben we Pikes Peak de hoogste berg (14.110 ft.) beklommen (in de auto hoor ;)). Op de top van de berg, Pikes Peak summit hebben we mooie foto’s gemaakt, genoten van het practige uitzicht en Pikes Peak beroemde doughnuts gegeten. In de namiddag hebben we een Nederlands winkeltje/bakkerij bezocht in Colorado Springs. Ik heb meteen mijn hostfamily wat Nederlandse lekkernijen laten proeven (en natuurlijk wat pannenkoeken mix en echte nederlandse stroop ingeslagen).

Dag 2

We zijn op tijd opgestaan en hebben snel ontbeten om daarna naar Seven Falls, Pike National Forest and Garden te vertrekken. Het park heeft verschillende watervallen die je kunt bekijken. Brian, Braeden, Sinja en ik hebben alle watervallen via een klein trappetje beklomen en zijn daarna gaan wandelen door het bos. Helaas viel Braeden, en moesten we na niet al te lange tijd terugracen naar Wallgreens om verband te halen.

Om dat onze opties daarna beperkt waren hebben zijn we tussen de middag gaan lunchen en hebben we in de middag wat rondgelopen in het oude deel van Colorado Springs (Old Colorado City).

Dag 3

De derde en laatste dag stond ik om 06:30 op een rots in de Garden of the Gods. Brian, Braeden en Sinja wilden heel graag de zonsopkomst zien (ik opzich ook, alleen ben ik ben niet zo’n ochtendmens ;)), dus kwam ik met wat moeite om 06:00 mijn bed uit. Ik ben blij dat we het gedaan hebben, want de foto’s en het uitzicht dat we er voor terug kregen was prachtig.

Om onze trip af te ronden zijn we aan rond het middag uur naar een ‘Ghosttown’ St. Elmo gereden. Het was nog een behoorlijke trip. Drie uur lang door de Rocky Mountains, en drie uur terug naar Colorado springs, maar we hebben het kleine dorpje bekeken en chipmunks gevoerd, dus het was ’t waard.

De volgende ochtend vertrokken we voor de terugreis naar Omaha.

Reacties

Reacties

Jolanda

Heerlijk, weer een nieuwe aflevering! Volgende keer ons wat minder lang laten wachten...

Willem&Marry

Prachtig verslag!! We hebben genoten en opnieuw de foto's maar nu met een beter "gevoel" bekeken! Dankjewel!
PS. In onze vorige reacties zijn onze kusjes veranderd in vraagtekens dus nu zeggen we maar gewoon : dag lieve, lieve Maj heeeel veel liefs! Hou je taai en lekker genieten!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active